loading...

CARA MEMBUANG VIRUS CEWEK DI FACEBOOK

Pernah nampak kawan2 Facebook tag korang dalam status seperti di bawah? Malu kan rasanya bila mereka di tag bersama post berbaur lucah anda itu? Di sini Tok Ayah nak cerita macam mana nak buang benda ni. Mudah sangat sebenarnya macam makan ABC. Hehe.



Jangan risau, benda ini terjadi bukan disebabkan anda klik apa2 link tetapi punca sebenarnya ialah browser (Chrome atau Firefox) anda terlah dijangkiti malware atau virus. Malware ini menyerupai plugin atau extension dalam browser anda. 

Cara untuk mebuangnya sangat mudah. Buang extension yang suspicious namanya dan yang anda tak guna seperti Temp Station, Astro Play, Full Screen dan lain2.

Bagi pengguna Google Chrome:

1. Cari bahagian extension di menu settings Chrome.
2. Buang extension yang anda tidak guna dan mempunyai nama yang pelik seperti contoh ini, temp show. Malware ini boleh mempunyai nama2 yang pelbagai. Klik ikon tong sampah di sebelah kanan extension tersebut untuk membuangnya.


Bagi pengguna Firefox, caranya seperti di bawah:

1. Cari menu Tools -> Addons -> Extensions seperti di bawah.


2. Remove extension yang pelik dan anda tak guna seperti contoh ini, Astro Play 4.0 dan Full Screen 4.0. Perhatikan ikon extension yang sama itu.


Mudah kan? Tak perlu lagi menanggung rasa malu bila malware ini auto tag kawan2 anda di Facebook!

Setelah mencuba berikan komen anda di sini!


Ads:
loading...

Previous
This is the oldest page
Thanks for your comment